Sprzątanie na Facebooku

Rok 2014 Facebook zakończył się wielkim sprzątaniem kont uznawanych za „fałszywe”. Początek roku 2015 to dalsze zmiany w tym samym kierunku.

Facebook traci użytkowników, których nie miał, ale choć tego typu strata odbija się w statystykach każdy kto będzie w przyszłości chciał tu cokolwiek zrobić musi być przygotowany na to, że na kampanie w social media trzeba mieć realne pieniądze. Czarów w biznesie nie ma, a Facebook od dawna przestał być miejscem gdzie można po prostu dobrze się bawić. Tu się robi interesy, a ten kto liczył na gratisy i zabawę, bardzo się pomylił i będzie musiał nieco zmienić prowadzenie kampanii.

By nie tracić sił i środków na niepotrzebne ruchy należy po prostu płacić za reklamę. Kiedy płacisz lajki spływają same, w Facebook ich nie kwestionuje. Na intensywne kontrole prawdziwych kont „lajkerów” narażone są zwłaszcza te fanpage, które powiązano z istniejącymi w Internecie stronami, ale nie jest to reguła. Narzędzia jakich używa teraz Facebook pozwalają dość dokładnie śledzić użytkowników, a wystarczy podejrzenie by zablokować konto i zażądać od jego właściciela kserokopii dowodu tożsamości. Jeszcze dwa lata temu by zarejestrować się na Facebooku wystarczało mieć komputer podpięty do Internetu. Teraz każde konto weryfikuje się numerem telefonu. Jeśli nawet Facebook przegapi to podczas rejestracji na pewno zażąda takiej weryfikacji przy pierwszych działaniach.

Facebook nie za bardzo radzi sobie z ochroną prywatności kont, co udowodnił już wielokrotnie. Świetnie natomiast radzi sobie z obliczaniem zysków i strat. Fałszywe konta sprzedające lajki, prowadzące nie rzadko międzynarodową działalność reklamową, to zagrożenie wpływające na wyniki finansowe. Dlaczego ktoś miałby zarabiać kosztem Facebooka? Metod takiego zarabiania z pominięciem najbardziej zainteresowanej strony jest wciąż bardzo wiele. Jest więc o co walczyć.

fot.dollarphotoclub

Partnerzy

Klienci

Ta strona korzysta z plików cookies. Zakładamy, że Ci to nie przeszkadza, jeśli jednak tak to wyłącz ich obsługę w przeglądarce. .
Close