Kiedy publikować?

Specjaliści gubią się w ocenach kiedy należy publikować posty na Facebooku, by osiągnąć najwięcej. Zmieniające się reguły regulujące zasięg treści znacznie ograniczają możliwości prowadzenia wiarygodnych statystyk.

Jeśli nie chce się zatrudniać ekspertów, najlepszym rozwiązaniem jest eksperymentować, umieszczając różne rodzaje treści w różnych godzinach i promując wszystkie w ten sam sposób. Dobrze jest także śledzić statystyki jakie Facebook udostępnia administratorom profili. Mogą one wiele powiedzieć o tym jakie treści są popularne.

Najwięcej profili firmowych publikuje w godzinach pracy osób, które zajmują się udostępnianiem na Facebooku. Godziny nie są więc tyle zależne od popularności, co od godzin pracy pracowników. Często strategie polegają na tym, by publikować tylko w tych godzinach w jakich pracuje firma. Trudno tu jednak znaleźć logiczne podstawy takich działań, ponieważ treść nie jest zwrócona jedynie do pracowników tejże firmy, a nadto posty mają bardzo dużą konkurencję. Najwięcej postów na polskim Facebooku ukazuje się w godzinach od 9 dl 17. W efekcie zasięgi spadają, także dlatego, że spada żywotność zamieszczanych treści. Publikacja w późnych godzinach wieczornych daje postom najdłuższe życie, lecz nie każdy chce publikować tak późno, obawiając się braku odzewu ze strony odbiorców.

Strategie planowania godzin, w których zamieszczane są posty należy dobrać do odbiorcy. Jeśli publikujemy treści rozrywkowe, największa popularnością będą się one cieszyły w godzinach popołudniowych, wieczornych i nocnych. Jeśli publikujemy newsy i treści informacyjne warto publikować je nieco wcześniej ponieważ treści informacje najpopularniejsze są właśnie w godzinach porannych. Z naszej praktyki wynika, że młode mamy chętnie przeglądają Facebooka wieczorami i we wczesnych godzinach porannych. Pracownicy służb publicznych z Facebooka korzystają w godzinach pracy. Zwykle w pierwszej godzinie pracy, następnie w porze obiadowej.

Ustalając godziny publikacji postów na Facebooku nie należy jednak zakładać, że będą je przeglądać osoby, które aktualnie są w pracy. Coraz więcej pracodawców blokuje portale społecznościowe lub kontroluje poczynania pracowników w godzinach pracy. Nie jest też dobrym pomysłem nadmierne zalewanie treściami swojego firmowego profilu. Fani mogą wtedy traktować posty jako spam i ograniczyć ich widoczność na swojej tablicy. Ograniczenie oznacza też w krótkim czasie zapomnienie o istnieniu danego profilu, bo nie pojawia się on w aktualnościach.

Prowadzący profile firmowe mają przed sobą trudne zadanie. Nie mogą raz na zawsze ustalić godzin publikacji treści. Muszą je dostosowywać do potrzeby użytkowników, a w przypadku profili publikujących treści dla dorosłych także ograniczyć się do pasm zarezerwowanych tradycyjnie dla dorosłych.

fot.dollarphotoclub

Partnerzy

Klienci

Ta strona korzysta z plików cookies. Zakładamy, że Ci to nie przeszkadza, jeśli jednak tak to wyłącz ich obsługę w przeglądarce. .
Close