Czy Facebook sprzedaje?

Facebook się zmienia i aby odnaleźć się w jego świecie nie wystarczy czytać raporty ekspertów. Doświadczenie jest dobrym nauczycielem tam, gdzie reguły zmieniają się tak szybko jak w środowisku social media.

Wszystko zaczęło sie od tego, że marki postanowiły mieć swoją wizytówkę na Facebooku, by móc także w ten sposób pokazać czym się zajmują. Profile firmowe miały pełnić jedynie funkcję informującą, że dana jednostka istnieje i jaką działalność prowadzi. Kiedy jednak okazało się, że społeczności to dobre kanały, by prowadzić bezpośredni dialog z klientem zaczęto nieco więcej uwagi poświęcać treściom jakie ukazują się w formie „statusów”.

Te treści mogą oddziaływać w różny sposób na potencjalnych i stałych klientów. To one kształtują wizerunek marki, dlatego powinny być starannie przemyślane. Inaczej należy prowadzić profil na Facebooku, który sprzedaje, inaczej profil osoby publicznej, a inaczej firmy usługowej.

Według ekspertów i statystyk najlepiej z obsługą klienta na Facebooku radzi sobie branża telekomunikacyjna i finansowa. Umiejętnie dobierają ilość treści konkretnych, informacyjnych i ilość treści rozrywkowych. Branża telekomunikacyjna już jakiś czas temu postawiła na humor. Widać to niemal we wszystkich jej kampaniach reklamowych. Na relacje oparte na humorze i wprowadzaniu przyjacielskiego dialogu zdecydowali się także prowadzący profile dla hobbystów i kibiców.

Nie może być jednak tak, że treści rozrywkowe przeważają nad treściami informacyjnymi na profilach, których zadaniem jest sprzedaż. W ten sposób prowadzone profile co prawda mogą cieszyć się powadzeniem i przyciągać zainteresowanie, jednak przychodzące osoby przestają orientować się czemu służy dany profil. Przestają go identyfikować z firmą i jej produktami. Zaczynają tu przybywać jak na jeden z profili rozrywkowych. Po pewnym czasie teksty „sprzedające” uznają też za nieprzyjemne i niepotrzebne.

Rozpoczynając swoją przygodę z Facebookiem należy zawsze zadać sobie pytanie: co chcę osiągnąć. Stworzyć strategię, która pozwoli na osiągnięcie celu i nie zapominać, że przy tak zmieniającym się środowisku należy być gotowym do wprowadzenie zmian.

fot.dollarphotoclub

Partnerzy

Klienci

Ta strona korzysta z plików cookies. Zakładamy, że Ci to nie przeszkadza, jeśli jednak tak to wyłącz ich obsługę w przeglądarce. .
Close